Współczesne przedszkola są często placówkami działającymi na zasadach wolnego rynku. Co to oznacza dla nich? Przede wszystkim konieczność „walki” o klienta. Ponieważ przedszkola, te prywatne, muszą „zdobywać” klientów, tzn. starać się to, aby nowe dzieci do nich przychodziły, muszą podejmować też działania stricte marketingowe, które przypominają do złudzenia marketing firm działających w wielu innych branżach, który jednak w wykonaniu przedszkoli jest dużo mniej przewidywalny, głównie z racji tego, że nikt nie jest do marketingu przedszkoli przyzwyczajony. Jak konkretnie mogą owe działania marketingowe przedszkoli wyglądać? Wziąć trzeba pod uwagę takie akcje jak imprezy otwarte, dni otwarte, gadżety reklamowe, itp. Szczególnie kwestia gadżetów reklamowych jest warta uwagi, bo są to najczęściej działania bardzo ciekawe.Wśród gadżetów wyróżnia się spośród innych. Przede wszystkim chodzi tutaj o koszt ich przygotowania. Do najtańszych należą, bez dwóch zdań, długopisy reklamowe. Są to, oprócz tego, gadżety bardzo skuteczne w przykuwaniu uwagi potencjalnego klienta, co w przypadku marketingu ma znaczenie podstawowe.
Warto opisać, jak długopisy reklamowe, trzymając się przykładu, trafiają do potencjalnych klientów, tzn. jak wygląda kwestia ich dystrybucji. Po pierwsze, są one rozdawane podczas dni otwartych w danym przedszkolu. A takie dni organizuje się coraz częściej, obecnie z reguły przynajmniej dwa razy w roku. Zawsze jest to duża impreza, w danym przedszkolu obecni są wszyscy wychowawcy i kierownictwo, a ponadto można liczyć na poczęstunek.
Poza samymi imprezami otwartymi, długopisy reklamowe są po prostu dostępne w przedszkolach przez cały rok. Posługują się nimi pracownicy, wszystkie osoby zatrudnione w placówce (obojętnie na jakim stanowisku), ale mogą się nimi posługiwać także potencjalni klienci lub ci, którzy klientami już są (chodzi konkretnie o rodziców dzieci chodzących do danego przedszkola).
Aby dany długopis mógł być nazwany reklamowym, musi nosić nadruki danego przedszkola, a zatem jego numer i nazwę, ewentualnie także logo, jeśli dana placówka takowe posiada. Z reguły obecnie tak jest. Jeśli taki nadruk jest wykonany ładnie i precyzyjnie, zwykle odnosi wielki skutek.
Tags: długopisy reklamowe, długopisy reklamowe a reklama, długopisy reklamowe cele